Thursday, September 16, 2010

Prakata

   Saya merasa bangga dan gembira dengan terhasilnya tugasan yang di beri tajuk ‘Pengurusan Sumber Manusia. Tugasan ini memperlihat kepelbagaian tentang sumber manusia dalam sesuatu organisasi.
Tujuan utama saya memilih tajuk ini adalah kerana ia merupakan sebahagian daripada kajian yang harus dijalankan dalam pengurusan kerana pada masa sekarang semua urusan dilakukan dengan adanya pengurusan yang sistematik dan teratur.Malahan tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa masyarakat Malaysia khasnya generasi muda kurang prihatin tentang pengurusan ,bukan sahaja di tempat kerja malah di mana-mana tempat yang memerlukan pengurusan.Di dalam tugasan ini juga saya juga menyatakan tentang pengurusan sumber manusia dan lagi pembacaan serta menarik minat para pembaca.Tugasan ini hanya menyentuh sebahagian kecil sahaja dari aspek pengurusan sumber manusia,namun saya harap cetusan rasa ini dapat menyemai dan memupuk sifat membaca dan mempraktikkan oleh  para pembaca.








No comments:

Post a Comment